Дидактичні ігри на уроках трудового навчання
«Третій
зайвий» - серед записаних на картках назв предметів
знайти і вилучити один зайвий.
Виделки, миски, ложки;
Кілокалорії,
енергія, дегустація;
Їжа,
харчування, кулінарія;
Ополіскування,
миття, вимикання.
«Слідчий» - впізнати слово за описом.
Техніка вишивання, що виконується прямими або
косими стібками, однакової або різної
довжини, які щільно прилягають один до одного, утворюючи гладеньку поверхню
вишивки. Про що йде мова? (Гладь)
В
скриньку зібрані всі інструменти і матеріали для виготовлення м’ якої іграшки. Скринька закрита, тільки
зроблено отвір для руки (діти не бачать, що вони витягують). Діставши один
предмет, дівчата розповідають про нього від першої особи. У скриньку зібрані:
тканина, нитки, голки у гольнику, ножиці, сантиметрова стрічка, лінійка,
олівець, калька, ґудзики, гольник, шпильки, ложка, дріт, вата або синтепон і ін..
Наприклад: я – голка.
Мене використовують для шиття. Зі мною треба поводитись обережно, щоб не
вколотись.
Діти і вчитель доповнюють
розповідь, особливу увагу приділяють правилам безпечної праці при роботі
інструментами.
У скриньку спеціально
покладено зайвий предмет – ложка. Діти придумують «призначення» ложки при
виготовленні іграшки – часто дуже кумедні.
По закінченні гри діти у
зошит по пам’яті записують інструменти, які використовують при шитті іграшок.
«Незакінчене
речення»
Учням потрібно продовжити
речення.
1. Основними етапами створення виробу є...
2. Ескіз — це...
3. Виготовлення виробу включає такі процеси...
4. Спосіб кріплення деталей до основи залежить від...
5. Я знаю такі способи розмічання деталей на матеріалі...
«Блеф-клуб». Учні повинні визначити
правильні і помилкові твердження, позначивши їх знаками «+» та «-». Гра
проводиться письмово. Учням
роздаються картки з завданнями.
1.
Мережки – це лічильні шви.
2.
Мережка «одинарний прутик» - це
глухий шов.
3.
Мережки вишивають зліва направо.
4.
Для виконання мережок підходить будь-яка тканина.
5.
«Качалочка»- лічильний шов.
6.
Вишивати треба при достатньому освітленні.
«Секрети творчості»
У ході підготовки до гри учні класу утворюють декілька творчих
груп ,кожна з яких вивчає запропоновані вчителем елементи оздоблення. З
допомогою випереджаючих завдань вони вивчають літературу, опрацьовують інтернет
– ресурси, розглядають зразки, обирають декілька найкращих з них, готують
запитання для інших учасників гри. Під час гри кожна творча група представляє
обранi оздоблення та ставить іншим групам запитання про використаний матеріал,
інструменти, естетичне оформлення та інше.
Правильні вiдповiдi оцінюються балами. Перемагає група, що набрала більше балів.
«Мозаїка»
Кожний учасник гри отримує конверт, у якому
знаходяться по двадцять квадратів різного кольору (чорного, білого, червоного,
зеленого тощо).
За визначений час треба скласти орнамент,
використовуючи щонайменше три кольори.
Враховується складність орнаменту, його
неповторність, кількість використаних кольорів.
Коментарі
Дописати коментар