Патріотичне виховання на уроках трудового навчання


Патріотичне виховання на уроках трудового навчання


Тема: «Професійна абетка»
Мета: виховувати патріотизм у учнів, бажання бути корисним для своєї батьківщини, повагу до людей будь якої професії
Очікувані результати: учні уміють:
- працювати у команді;
- висловлювати свою думку, поважати думку інших;
- замислюються над поняттями  «патріотизм», «патріот», роблять власні висновки.
Основні поняття: «людина»,  «патріотизм», «патріот» «держава», «батьківщина»
Інструкція: Учитель оголошує гру «Професійна абетка». Учні називають професії за алфавітом:
А – архітектор, артист, акробат…
Б – бухгалтер, бізнесмен…
В – воїн, вихователь...  У – учитель, учений…    І так далі…
Обговорення: При кінці переліку учитель здійснює діалог з учнями:
-         А яка, на вашу думку, з перелічених професій найбільш патріотична?
-         Воїн (одразу вигукують учні).

-         Так, є така почесна професія Батьківщину захищати! А що скажете стосовно професії учителя?
-         Учитель повинен виховувати у учнів патріотизм!
-         А вихователь дитячого садку? Там же зовсім малі діти?
-         Патріотизм треба виховувати з самого дитинства!
-         А артисти, співаки, поети?
-         Тут все одразу зрозуміло! У власних віршах, співах, кінострічках вони славлять нашу Батьківщину.
-         А що такого патріотичного може зробити, наприклад, звичайний сталевар?
-         Виплавляти добру сталь для держави...
І так далі…
Підсумки: Україна зараз потребує справжніх патріотів. Тих людей, які дійсно люблять нашу батьківщину, які планують жити і працювати в Україні. Нам потрібні сильні і сміливі воїни, добрі лікарі та учителя, розумні економісти та чесні бізнесмени… Нам всім треба багато працювати на користь нашої держави.
Використані матеріали:
Роздатковий матеріал: листи паперу формату А-4, ручки.

Тема: Гра «Ідемо до Європи»
Мета: виховувати патріотизм у учнів, любов до батьківщини, повагу до держав-сусідів, бажання жити в мирі та злагоді.
Очікувані результати:
-          Учні набувають навички роботи у команді, висловлюють власну думку, поважають іншу думку;
-          Розвивають критичне мислення та уміння фантазувати;
-          Замислюються над поняттям «патріотизм», роблять певні висновки
Інструкція: Учні поділяються на чотири групи. Завдання однакове для всіх груп. Учитель оголошує зміст гри: Ви отримали можливість поїхати –  до Європи. Певна річ, треба взяти з собою презенти, подарунки. Але є одна умова – подарунки треба зробити власними руками. Якими можуть бути ці подарунки? Діти в групах міркують над завданням, кожен пропонує свій варіант, варіанти обговорюються, обирається кращій. Учні малюють майбутній виріб.
Обговорення. Захист проектів.
1 група: Це повинен бути стяг нашої Батьківщини, а на ньому вишитий герб.
2 група: Це повинні бути ляльки, хлопчик та дівчинка, одягнуті в національні костюми.
3 група: Це повинен бути віночок, у якому кожна квіточка, колосочок, стрічка мають певний символ, значення для українця.
4 група: Це повинна бути вишита карта України, окремо кожен регіон з його особливим колоритом.
Підсумки: Промова учителя: ви добре попрацювали. Мені сподобались всі варіанти. Але нам треба обрати кращій.
Використанні матеріали:
Роздатковий матеріал: папір формату А-4, олівці або фарби.


 Тема: «Український віночок як символ України»
Мета: виховувати патріотизм у учнів, любов до народних традицій, повагу до історії нашого народу, гордість за красу нашого національного костюму. Очікувані результати: учні знають історію українського вінка, символіку квітів у віночку, значення кольорів квітів, отримують навики роботи в групі.
Основні поняття: «символ»,  «символіка», «традиції» «повага», «гордість»
Інструкція: Учитель нагадує учням про те, що вони були поділені на 3 групи і мали певні завдання.
1 група – підготувати повідомлення про історичні відомості українського вінка;
2 група – про символіку квітів у вінку;
3 група – про значення кольору квітів у вінку.
Обговорення: учні виступають з підготовленими повідомленнями, демонструють фото та малюнки віночків, справжні та штучні квіти, різнокольорові стрічки.
Підсумки: діти зачитують підготовлені вірші про віночки.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Виготовлення декоративного панно у техніці Кінусайга

Методичні рекомендації щодо викладання предметів технологічного циклу в умовах адаптивного карантину.