Патріотичне виховання на уроках трудового навчання
Патріотичне виховання на уроках трудового навчання
Тема: «Професійна абетка»
Мета: виховувати
патріотизм у учнів, бажання бути корисним для своєї батьківщини, повагу до
людей будь якої професії
Очікувані результати: учні уміють:
- працювати у команді;
- висловлювати свою думку,
поважати думку інших;
- замислюються над поняттями «патріотизм», «патріот», роблять власні
висновки.
Основні поняття:
«людина», «патріотизм», «патріот»
«держава», «батьківщина»
Інструкція:
Учитель оголошує гру «Професійна абетка». Учні називають професії за алфавітом:
А –
архітектор, артист, акробат…
Б –
бухгалтер, бізнесмен…
В –
воїн, вихователь... У – учитель,
учений… І так далі…
Обговорення: При
кінці переліку учитель здійснює діалог з учнями:
-
А яка, на вашу думку,
з перелічених професій найбільш патріотична?
-
Воїн (одразу
вигукують учні).
-
Так, є така почесна
професія Батьківщину захищати! А що скажете стосовно професії учителя?
-
Учитель повинен
виховувати у учнів патріотизм!
-
А вихователь дитячого
садку? Там же зовсім малі діти?
-
Патріотизм треба
виховувати з самого дитинства!
-
А артисти, співаки,
поети?
-
Тут все одразу
зрозуміло! У власних віршах, співах, кінострічках вони славлять нашу
Батьківщину.
-
А що такого
патріотичного може зробити, наприклад, звичайний сталевар?
-
Виплавляти добру
сталь для держави...
І
так далі…
Підсумки:
Україна зараз потребує справжніх патріотів. Тих людей, які дійсно люблять нашу
батьківщину, які планують жити і працювати в Україні. Нам потрібні сильні і
сміливі воїни, добрі лікарі та учителя, розумні економісти та чесні бізнесмени…
Нам всім треба багато працювати на користь нашої держави.
Використані матеріали:
Роздатковий матеріал: листи паперу формату А-4, ручки.
Тема: Гра «Ідемо до Європи»
Мета: виховувати
патріотизм у учнів, любов до батьківщини, повагу до держав-сусідів, бажання
жити в мирі та злагоді.
Очікувані результати:
-
Учні набувають
навички роботи у команді, висловлюють власну думку, поважають іншу думку;
-
Розвивають критичне
мислення та уміння фантазувати;
-
Замислюються над
поняттям «патріотизм», роблять певні висновки
Інструкція:
Учні поділяються на чотири групи. Завдання однакове для всіх груп. Учитель
оголошує зміст гри: Ви отримали можливість поїхати – до Європи. Певна річ, треба взяти з собою
презенти, подарунки. Але є одна умова – подарунки треба зробити власними
руками. Якими можуть бути ці подарунки? Діти в групах міркують над завданням,
кожен пропонує свій варіант, варіанти обговорюються, обирається кращій. Учні
малюють майбутній виріб.
Обговорення. Захист проектів.
1 група: Це повинен бути стяг
нашої Батьківщини, а на ньому вишитий герб.
2 група: Це повинні бути ляльки,
хлопчик та дівчинка, одягнуті в національні костюми.
3 група: Це повинен бути віночок,
у якому кожна квіточка, колосочок, стрічка мають певний символ, значення для
українця.
4 група: Це повинна бути вишита
карта України, окремо кожен регіон з його особливим колоритом.
Підсумки:
Промова учителя: ви добре попрацювали. Мені сподобались всі варіанти. Але нам
треба обрати кращій.
Використанні матеріали:
Роздатковий матеріал: папір формату А-4, олівці або фарби.
Тема: «Український
віночок як символ України»
Мета: виховувати
патріотизм у учнів, любов до народних традицій, повагу до історії нашого
народу, гордість за красу нашого національного костюму. Очікувані результати: учні знають історію українського вінка,
символіку квітів у віночку, значення кольорів квітів, отримують навики роботи в
групі.
Основні поняття: «символ», «символіка», «традиції» «повага», «гордість»
Інструкція: Учитель
нагадує учням про те, що вони були поділені на 3 групи і мали певні завдання.
1 група – підготувати
повідомлення про історичні відомості українського вінка;
2 група – про символіку квітів у
вінку;
3 група – про значення кольору
квітів у вінку.
Обговорення: учні
виступають з підготовленими повідомленнями, демонструють фото та малюнки
віночків, справжні та штучні квіти, різнокольорові стрічки.
Підсумки: діти
зачитують підготовлені вірші про віночки.
Коментарі
Дописати коментар