Ділимося досвідом


Відео Степан Степанович Майстер-клас

Презентація "РОЗРІЗИ"

Цікаве креслення

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

«Третій зайвий» -  серед записаних на картках назв предметів знайти і вилучити один зайвий.
Виделки, миски, ложки;
Кілокалорії, енергія, дегустація;
Їжа, харчування, кулінарія;
Ополіскування, миття, вимикання.
«Слідчий» - впізнати слово за описом.
Техніка вишивання, що виконується прямими або косими стібками, однакової  або різної довжини, які щільно прилягають один до одного, утворюючи гладеньку поверхню вишивки. Про що йде мова?  (Гладь)
"Чарівна скринька"
В скриньку зібрані всі інструменти і матеріали для виготовлення м’ якої іграшки. Скринька закрита, тільки зроблено отвір для руки (діти не бачать, що вони витягують). Діставши один предмет, дівчата розповідають про нього від першої особи. У скриньку зібрані: тканина, нитки, голки у гольнику, ножиці, сантиметрова стрічка, лінійка, олівець, калька, ґудзики, гольник, шпильки, ложка, дріт, вата або синтепон і ін..
Наприклад: я – голка. Мене використовують для шиття. Зі мною треба поводитись обережно, щоб не вколотись.
Діти і вчитель доповнюють розповідь, особливу увагу приділяють правилам безпечної праці при роботі інструментами.
У скриньку спеціально покладено зайвий предмет – ложка. Діти придумують «призначення» ложки при виготовленні іграшки – часто дуже кумедні.
По закінченні гри діти у зошит по пам’яті записують інструменти, які використовують при шитті іграшок.

 «Незакінчене речення»
Учням потрібно продовжити речення.
1. Основними етапами створення виробу є...
2. Ескіз — це...
3. Виготовлення виробу включає такі процеси...
4. Спосіб кріплення деталей до основи залежить від...
5. Я знаю такі способи розмічання деталей на матеріалі...
 «Блеф-клуб». Учні повинні визначити правильні і помилкові твердження, позначивши їх знаками «+» та «-». Гра проводиться письмово. Учням роздаються картки з завданнями.
1.                          Мережки – це лічильні шви.
2.                          Мережка «одинарний прутик» - це глухий шов.
3.                          Мережки вишивають зліва направо.
4.                          Для виконання мережок підходить будь-яка тканина.
5.                          «Качалочка»- лічильний шов.
6.                          Вишивати треба при достатньому освітленні.
 «Секрети творчості»
У ході підготовки до гри учні класу утворюють декілька  творчих    груп ,кожна з яких вивчає запропоновані вчителем елементи оздоблення. З допомогою випереджаючих завдань вони вивчають літературу, опрацьовують інтернет – ресурси, розглядають зразки, обирають декілька найкращих з них, готують запитання для інших учасників гри. Під час гри кожна творча група представляє обранi оздоблення та ставить іншим групам запитання про використаний матеріал, інструменти, естетичне оформлення та інше.
Правильні вiдповiдi оцінюються балами. Перемагає група, що набрала більше балів.
 «Мозаїка»
Кожний учасник гри отримує конверт, у якому знаходяться по двадцять квадратів різного кольору (чорного, білого, червоного, зеленого тощо).
За визначений час треба скласти орнамент, використовуючи щонаймен­ше три кольори.
Враховується складність орнаменту, його неповторність, кількість вико­ристаних кольорів.
Фізкультхвилинки на уроках трудового навчання.
 Одним із основних завдань держави у галузі освіти є турбота про здоров’я нації, виховання фізично загартованого підростаючого покоління. Особливо гостро це завдання постає сьогодні у зв’язку із зростанням гіподинамії школярів, зумовленої подальшою інтенсифікацією їх розумової праці, з одного боку, і зниженням рухової активності, з іншого (діти мало рухаються, менше грають в рухливі ігри через прив'язаність до телевізора і комп'ютера).
         Згідно з ученням І. М.Сеченова про активний відпочинок, працездатність людини відновлюється значно швидше, якщо процес збудження переключається на інші центри кори головного мозку.
         Відомо, що впродовж шкільного навчального дня поступово збільшується ступінь втоми дітей, знижується їх працездатність. Першими ознаками зниження працездатності є неуважність, збільшення кількості помилок при виконанні завдань, ненавмисне порушення дисципліни (відволікання від навчальної роботи, розмови і т.п.). І це цілком закономірно і зрозуміло. Адже тривале сидіння за партою вимагає постійного статичного напруження м`язів спини, шиї, ніг, що призводить до їх втоми. У цьому випадку дитина починає мимоволі розслабляти втомлені м`язи. З`являється перекіс тулуба вліво або вправо. Учень лягає грудьми на парту або підставляє руки під підборіддя. Починає човгати ногами.
         Виконання вірно підібраних фізичних вправ упродовж декількох хвилин підвищує тонус м`язів, знімає втому дитини. Таким чином, необхідність проведення фізкультурних хвилинок, динамічних пауз, вправ-енергізаторів на загальноосвітніх уроках очевидна. Основне їх завдання – повернути втомленій дитині працездатність, увагу, зняти м`язове і розумове напруження, попередити порушення постави та деформацію будови тіла.
         Змістом фізкультурних хвилинок є прості, зручні для виконання в класі фізичні вправи. Вони повинні сприяти активному відпочинку тих груп м`язів і частин тіла, які втомлюються від одноманітної пози сидіння за партою і роботи.
         Фізкультурні хвилинки проводяться, як правило, після 20-30 хв. роботи. Їх тривалість має бути в межах 2-3 хвилин. Виконувані вправи не повинні викликати стомлення або збудження дітей. Учитель проводить фізкультурні хвилинки під час уроку, коли це необхідно для покращення стану дітей і підвищення їхньої уваги.
         Проведення фізкультурної хвилинки не повинно відображатися на ході уроку. Тому її слід проводити після завершення якого процесу, пов'язаного з навчальними заняттями.
         Комплекс вправ складається з 3-4 вправ для основних груп м`язів з 6–8 - разовим повторенням кожної. У фізкультурні хвилинки включається зазвичай три вправи. Перша – типу «потягування», впливає на хребет і грудну клітку (випрямляюча), друга – для ніг і третя – для тулубу. Вправи для рук окремо не проводяться, їх слід поєднувати з іншими вправами.  
         Слід також пам`ятати, що тонус м`язів передньої поверхні тулуба має природну перевагу над тонусом задньої поверхні. Це і є однією із головних причин порушення правильної постави: сутулість, нахил голови вперед, опускання плечей і т.п. Тому основну увагу слід приділити зміцненню м`язів задньої поверхні тулуба. Ефективними тут будуть вправи у потягуванні, випрямленні і прогині хребта, розправленні грудної клітки.
         У школярів, особливо молодших, під час виконання письмових робіт швидко втомлюються м`язи рук, тому в комплекс вправ для фізкультурної хвилинки необхідно включити рухи для рук і пальців.
         Організація фізкультурних хвилинок передбачає підготовку приміщення та учнів, які для виконання вправ повинні закрити книжки, зошити і покласти їх на середину парти, розшпилити комірці. Черговий відкриває фрамугу або кватирку. Добре, коли учні вміють проводити фізкультурні хвилинки самостійно. Це дає змогу відпочити і голосовим зв`язкам учителя. Проводити фізкультурні хвилинки може черговий учень або фізорг.
         Після закінчення вправ необхідно прийняти положення правильної постави й утримувати його протягом 5-6 секунд. Це дозволить створити установку на збереження правильної постави під час навчальних занять.  Вправи рекомендується виконувати стоячи біля парти або сидячи за партою.  Заміну комплексів фізкультурних хвилинок слід проводити не частіше одного разу на два тижні.  Вправи комплексу рекомендується виконувати одну за другою без перерв.
         Для підвищення ефективності фізкультурних хвилинок доцільно використовувати музичний супровід. Для добору відповідної музики можна залучати учнів класу. Це буде сприяти підвищенню інтересу учнів до цього виду занять фізичними вправами.
         Особливо цікаві фізкультхвилинки, супроводжувані віршованим текстом. Розучування вправ у поєднанні з віршованим текстом сприяє розвиткові в учнів пам’яті та уваги. Імітація дій, які виконуються «сніжинкою», «метеликом», «зайчиком», «синичкою», про яких йдеться у віршах, розвиває уяву учнів. Імітаційні вправи викликають в них особливий інтерес, бо мають багато спільного з ігровою діяльністю, казкою.
         Якщо віршовані рядки, що супроводжують фізкультхвилинку, є зразками справжньої дитячої поезії, їм прищеплюється повага до художнього слова і рідної мови, до природи, виховується естетичний смак.
         Основні вимоги до вибору вправ:
·        мають відповідати віковим особливостям учнів, бути простими, цікавими та доступними, мати ігровий характер, бути зручними для виконання на обмеженій площі, емоційними й досить інтенсивними;
·        мають бути знайомі дітям, щоб не витрачати час на їх пояснення та розучування;
·        комплекс вправ має спрямовуватися на основні великі м'язові групи і знімати статичну напругу, викликану тривалим сидінням;
·        обов'язково слід добирати такі вправи, як потягування, випрямляння та вигинання хребта, на розправляння грудної клітки, що виконується з одночасними рухами рук угору і врізнобіч – вони сприяють випрямленню хребта та підвищують тонус м'язів-розгиначів тулуба;
·        рухи за своїм характером мають бути протилежними положенню тулуба, ніг, голови, рук дітей під час занять;
·        вправи мають узгоджуватися з видом і тематикою занять, характером діяльності;
·        остання вправа має спрямовуватися на зниження фізичного навантаження.
         Енергізатор – це коротка вправа, що відновлює енергію групи.
         Призначення енергізаторів на уроці – створення позитивної психологічної атмосфери в класі, відновлення енергії та посилення групової активності. Крім того, вони дозволяють учням проявити рівні здібності — тілесно-кінестетичні, візуально-просторові, міжособистісного спілкування.
         Енергізатори корисні для послаблення монотонності, збудження активності учнів й заохочення їх до подальшої праці.
         Переваги використання енергізаторів:
·        відновлення енергії класу;
·        привертання уваги учнів;
·        об'єднання кількох методів навчання в єдине ціле;
·        включення всіх у процес навчання;
·        отримання задоволення від навчання.
         Майже кожен енергізатор містить елемент фізкультхвилинки, але не кожна фізкультхвилинка є енергізатором, тому що використовується не лише для зняття втоми, але й як релаксація.

Фізкультхвилинки для очей.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.
2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.
3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.
4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.

Рухові фізкультхвилинки з лічбою

1. Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

2. Раз    підняли руки вгору,
Два    схилилися додолу,
Не згинайте, діти,  ніг,
Як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири      прямо стати,
Будем знову починати.
Нахилися вперед,
Нахилися назад,
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Раз, два,  три, чотири  -  набираємося сили;
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.

3. Вихідне положення (в.п.)  -  руки на поясі.
1  -  нахил голови вперед,
2  -  в.п.,
3  -  нахил голови  вправо,
4  -  в.п.,
5  -  нахил голови  вліво,
6  -  в.п.,
7  -  нахил голови назад
8  -  в.п. ( повторити 4-6 разів).

4. В.п.  -  руки на поясі.
1 – руки до плечей,
2 – піднятись на  носки,  руки вгору,
3 – опуститись на всю ступню, руки до плечей,
4 – в.п.

5. В.п. – стати прямо.
1. – присіли, руки вперед,
2 -   в.п. ( повторити 4-6 разів).

6. В.п.  -  стати прямо.
1 -  присісти;
2 -  встати;
3 - піднятися на носки, руки вгору, потягнутися;
4 – опуститися на стопу, руки вниз ( повторити 4-6 разів).

7. В.п.  -  руки на поясі.
1.  -  руки вперед;
2.  -  руки вгору;
3.  -  руки в сторони;
4.  -  в.п. (повторити 4-6 разів).

8. «Годинник»
В.п.  -  руки на поясі.
Робити нахили тулуба вліво-вправо, уперед-назад, промовляючи: „Тік-так, мов годинники отак, цілий день ось так”.

9. В.п.  -  стати прямо.
1-2  -  підняти ліву ногу, зігнуту в коліні, і  плеснути під нею в долоні, опустити;
3-4  -  теж  з правою ногою.

10. В.п.  -  стати прямо.
1 -  плеснути в долоні перед собою;
2 -  за спиною;
3 -  над головою;
4 -  в.п. ( повторити 6-8 разів).

11. В.п. -  ноги нарізно, руки в сторони.
1-2  -  нахил вправо,
3-4  -  нахил вліво ( повторити  6-8 разів).

12. В.п. -  стати прямо.
1 – присісти, руки вперед,
2  -  в.п.,
3 – присісти, руки в сторони,
4 – в.п. ( повторити 6- 8 разів).

13. В.п. -  стати прямо.
1  -  руки за голову,
2  -  піднятися на носках,
3  -  руки за голову, лікті вперед, опуститися на всю ступню,
4  - в.п. ( повторити 6-8 разів).

14. В.п.  -  руки перед грудьми.
1-2 – два ривки зігнутими руками, (спина випрямлена)
3-4  -  те саме, прямими руками ( повторити 6-8 разів).

15. В.п. – руки до плечей.
1  -  нахили вправо, руки  вгору,
2  -  в.п.,
3-4 -  те саме вліво ( повторити 6-8 разів).

16. В.п. - стати прямо, руки на поясі.
1 – напівприсісти,
2 – в.п.,
3 – присісти,
4 – в.п. ( повторити 4-6 разів).

17. Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
 Раз — присіли, руки прямо.
 Встали — знову все так само.
 Повертаємося вправно,
 Все виконуємо гарно.
 Вліво-вправо повернулись
 І сусіду усміхнулись.

Віршовані фізкультхвилинки

1. Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!

2. Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.

3. Трава низенька-низенька. (Роблять присідання.)
Дерева високі-високі. (Піднімають руки вгору.)
Вітер дерева колише-гойдає. (Обертаються.)
То направо, то наліво нахиляє. (Нахиляються вправо, вліво.)
То вгору, то назад. (Потягуються вгору, назад.)
То вниз нагинає. (Нахиляються вперед.)
Птахи летять-відлітають. (Махають руками-«крильми».)
А учні тихенько за парти сідають. (Сідають за парти.)




 Екологічна проблема. Пластик

Мета: З’ясувати значення пластику в житті людини, знайти способи використання пластикової тари вдруге. Ознайомитись з історією виникнення пластику, із призначенням пластикових виробів. Знайти способи вторинного використання пластику. Звернути увагу на шкідливість забруднення пластиком. Розвивати природничу, інтелектуальну і творчу компетенцію, а також критичне і творче мислення. Вчити учнів комунікативним вмінням (співпраці з вчителем та однокласниками). Вдосконалювати навики роботи в команді (роботи у групах). Навчити давати друге життя пластику, створювати декоративні квіти. Формувати культуру мислення школярів. Виховувати акуратність у виконанні роботи, бережливе ставлення до оточуючого середовища. Виховувати толерантність до оточуючих, розвивати естетичні смаки.
 Форма роботи: групова
Тип уроку: інтегрований з проведенням практичних робіт (природознавство, трудове навчання)
Обладнання: шматки пластику, речі з пластику (лінійка, іграшки, тощо), предмети, зроблені з пластику, пластикові ложечки, стаканчики, конструктор лего.

Хід уроку
         1. Організаційний момент (привітання)
         В історії людства була кам’яна доба, бронзова, потім настала залізна доба. А яка зараз доба? Дати відповідь це питання нам допоможе перше завдання. (Дітям на столи викладаються літери, з яких потрібно викласти слово ПЛАСТИК). Пластик – це штучно створений матеріал.
         Подивіться уважно навколо: що нас оточує? Лінійка – з пластику, ручка – пластмасова, планшет – теж з пластику, телевізор, телефон – з пластмаси. Ми живемо в будинках з пластиковими вікнами, їмо з пластикової посуди, купаємося в пластикових ваннах. Наш сучасний світ створений з пластику.
         Пластик дуже зручний матеріал. З нього виготовляють корисні вироби, які є легкими, практичними, їх можна зварювати, склеювати, обточувати і навіть свердлити. І як після цього можна назвати наш час? Ну, звичайно, століттям пластику. Ми з вами продовжуємо працювати над проектом, який полягає у корисному застосуванні пластику.
(На столах лежать шматки пластику)
- Спробуйте його зігнути, який він? (гнучкий). Спробуйте розірвати. Який він? (міцний). А який цей матеріал на вагу? (легкий). А ще він недорогий.
         Небагато історії. Перший пластик з’явився в кінці 19-го століття в результаті пошуку замінників цінних природних матеріалів (дерева, металу, кістки, шкіри). З нього виготовляють багато різних виробів.
- Що роблять із пластику? (труби, посуд, вікна, пластик використовують у машинобудуванні). Деякі з них ви бачите на столі.
Перша пляшка важила 135 гр., а зараз 69 гр. Пластикова пляшка має великі переваги над скляною (великий об’єм, міцність). У пластикові пляшки фасують не лише напої, але й фарби, шампуні, порошки).
         Зовсім недавно в нашій школі відбувалась акція по збиранню пластикових кришечок від пляшок, з яких потім виготовляються протези для людей з інвалідністю. Більшість з вас брали в цьому активну участь. Вам за це окрема подяка.
         А ще поліетиленові крихти використовують для виготовлення синтетичної нитки, коврової пряжі, утеплення для одягу.
2. Гра. Впізнай предмет на дотик
         (В коробці предмети з пластику, діти на дотик впізнають речі).
  3. Шкідливість пластику
         Але у пластика є одна дуже негативна властивість – він сильно забруднює навколишнє середовище.
         Пластикові предмети настільки увійшли в наш побут, що ми вже не замислюємось над тим, яка кількість побутових відходів щоденно потрапляє на звалище.
Практично щодня ми викидаємо пластикові пляшки, пакети, одноразовий посуд, упаковки від продуктів, всілякі коробки, старі фломастери, пробки і так далі. Викидаючи сміття, люди порушують один з основних екологічних законів кругообігу речовин у природі.
         Щороку накопичується близько 10 млн. тонн сміття, близько 160 тис. гектарів землі в Україні зайнято під сміття. Мільйони тонн відходів отруюють землю, воду, повітря.
         Найбільш поширеним і найбільш небезпечним способом вирішення проблеми пластикових відходів є складання пластику на звалищах поряд з іншими видами сміття. Цей метод вважається найнебезпечнішим тому, що термін розкладання пластику становить кілька сотень років, а за цей час ґрунт і ґрунтові води заражаються отруйними речовинами, які виділяють пластик і поліетилен при розкладанні.
         Чи знаєте ви, що багато видів сміття розкладаються дуже повільно?
         Папір розкладається в землі 1 місяць, бананова шкірка – 6 місяців, вовна – 1 рік, консервна банка – 100 років, а пластикова пляшка – від 500 до 1000 років.
         Якщо стільки років пластикова пляшка буде перебувати в землі, то скоро трава на вулиці рости не буде.
         При спалюванні пластик виділяє отруйний дим, який забруднює повітря.
         Протягом останніх років вчені проводять різні дослідження, щоб з’ясувати, як впливає пластикова упаковка, посуд та інші вироби з пластику на наш з вами організм.
         Відходи – це найголовніша проблема сучасності. Наша з вами задача зменшити їхню кількість. Нашою метою є життя без сміття та відходів, що здатні знищити не тільки красу та комфорт нашого існування, але й суттєво погіршити екологічний стан навколишнього середовища.

        

4. Розвантажувальна хвилинка
         Мета гри “Що звучить? – навчити визначати джерело звуку, розвивати слухову увагу, пам’ять. Спочатку пропонуємо прослухати та розпізнати такі звуки: шелест аркушу книги, клацання ключів, клавіатури, дзюрчання води, що ллється, тощо.

         5. Практична робота (виготовлення квітів)
         Майже щодня ми викидаємо пластикові речі. Але багато чого з цього сміття може отримати нове застосування. Красиві і практичні речі можна створити майже з нічого.
          (На столі знаходяться поробки, які виготовлені учнями).
         Пластикові речі знайдуться в будь-якому будинку, найчастіше вони накопичуються як даремний непотріб. Але ніколи не пізно подарувати їм друге життя. Виявляється, зі звичайної пластикової тари можна зробити стільки корисних і цікавих речей. Не бійтеся фантазувати і придумувати власні вироби та втілювати в життя найсміливіші ідеї.
 (проведення інструктажу що до безпечного користування ножицями)
         6. Практична робота:
  (Виготовлення квітів  з пластикових пляшок).
       У США, Японії, Канаді почали переробляти пластик ще в середині 80-х років. Там прийняті програми з відповідним фінансуванням, мета яких – зупинити забруднення оточуючого середовища. Тому ця проблема в цих країнах не є такою серйозною. У нас все набагато гірше, тому, що недостатньо сміттєпереробних заводів.

На цьому наша проектна робота не закінчується, ми продовжуємо з вами знаходити цікаві ідеї щодо використання пластику .



Патріотичне виховання на уроках трудового навчання


Тема: «Професійна абетка»
Мета: виховувати патріотизм у учнів, бажання бути корисним для своєї батьківщини, повагу до людей будь якої професії
Очікувані результати: учні уміють:
- працювати у команді;
- висловлювати свою думку, поважати думку інших;
- замислюються над поняттями  «патріотизм», «патріот», роблять власні висновки.
Основні поняття: «людина»,  «патріотизм», «патріот» «держава», «батьківщина»
Інструкція: Учитель оголошує гру «Професійна абетка». Учні називають професії за алфавітом:
А – архітектор, артист, акробат…
Б – бухгалтер, бізнесмен…
В – воїн, вихователь...  У – учитель, учений…    І так далі…
Обговорення: При кінці переліку учитель здійснює діалог з учнями:
-         А яка, на вашу думку, з перелічених професій найбільш патріотична?
-         Воїн (одразу вигукують учні).


-         Так, є така почесна професія Батьківщину захищати! А що скажете стосовно професії учителя?
-         Учитель повинен виховувати у учнів патріотизм!
-         А вихователь дитячого садку? Там же зовсім малі діти?
-         Патріотизм треба виховувати з самого дитинства!
-         А артисти, співаки, поети?
-         Тут все одразу зрозуміло! У власних віршах, співах, кінострічках вони славлять нашу Батьківщину.
-         А що такого патріотичного може зробити, наприклад, звичайний сталевар?
-         Виплавляти добру сталь для держави...
І так далі…
Підсумки: Україна зараз потребує справжніх патріотів. Тих людей, які дійсно люблять нашу батьківщину, які планують жити і працювати в Україні. Нам потрібні сильні і сміливі воїни, добрі лікарі та учителя, розумні економісти та чесні бізнесмени… Нам всім треба багато працювати на користь нашої держави.
Використані матеріали:
Роздатковий матеріал: листи паперу формату А-4, ручки.

Тема: Гра «Ідемо до Європи»
Мета: виховувати патріотизм у учнів, любов до батьківщини, повагу до держав-сусідів, бажання жити в мирі та злагоді.
Очікувані результати:
-          Учні набувають навички роботи у команді, висловлюють власну думку, поважають іншу думку;
-          Розвивають критичне мислення та уміння фантазувати;
-          Замислюються над поняттям «патріотизм», роблять певні висновки
Інструкція: Учні поділяються на чотири групи. Завдання однакове для всіх груп. Учитель оголошує зміст гри: Ви отримали можливість поїхати –  до Європи. Певна річ, треба взяти з собою презенти, подарунки. Але є одна умова – подарунки треба зробити власними руками. Якими можуть бути ці подарунки? Діти в групах міркують над завданням, кожен пропонує свій варіант, варіанти обговорюються, обирається кращій. Учні малюють майбутній виріб.
Обговорення. Захист проектів.
1 група: Це повинен бути стяг нашої Батьківщини, а на ньому вишитий герб.
2 група: Це повинні бути ляльки, хлопчик та дівчинка, одягнуті в національні костюми.
3 група: Це повинен бути віночок, у якому кожна квіточка, колосочок, стрічка мають певний символ, значення для українця.
4 група: Це повинна бути вишита карта України, окремо кожен регіон з його особливим колоритом.
Підсумки: Промова учителя: ви добре попрацювали. Мені сподобались всі варіанти. Але нам треба обрати кращій.
Використанні матеріали:
Роздатковий матеріал: папір формату А-4, олівці або фарби.


 Тема: «Український віночок як символ України»
Мета: виховувати патріотизм у учнів, любов до народних традицій, повагу до історії нашого народу, гордість за красу нашого національного костюму. Очікувані результати: учні знають історію українського вінка, символіку квітів у віночку, значення кольорів квітів, отримують навики роботи в групі.
Основні поняття: «символ»,  «символіка», «традиції» «повага», «гордість»
Інструкція: Учитель нагадує учням про те, що вони були поділені на 3 групи і мали певні завдання.
1 група – підготувати повідомлення про історичні відомості українського вінка;
2 група – про символіку квітів у вінку;
3 група – про значення кольору квітів у вінку.
Обговорення: учні виступають з підготовленими повідомленнями, демонструють фото та малюнки віночків, справжні та штучні квіти, різнокольорові стрічки.
Підсумки: діти зачитують підготовлені вірші про віночки.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Методичні рекомендації щодо викладання предметів технологічного циклу в умовах адаптивного карантину.

Виготовлення декоративного панно у техніці Кінусайга